۱۳۸۶ آذر ۲۵, یکشنبه

دايره‌المعارف اينترنتي گوگل

گوگل در حال فعاليت برروي يك دايره‌المعارف اينترنتي جديد است كه شامل محتواهاي ارايه شده توسط كساني خواهد بود كه مايلند به عنوان كارشناس شناخته شده و از دانش خود سود ببرند.

اين دايره‌المعارف Knol ناميده شده است و در حال حاضر ارائه‌ي مقاله در آن با دعوت گوگل امكان‌پذير است اما اين موتور جست‌وجو وعده داده كه تمامي مقالات ارسالي را در آن منتشر خواهد كرد.

دايره‌المعارف گوگل كه برخي ناظران آن را گوگل پديا مي‌نامند با مشخص كردن نويسندگان مقالات و پاداش دادن به آن‌ها، متفاوت‌تر از ويكي‌پديا عمل خواهد كرد.

گوگل اميدوار است با اجازه دادن به بازديدكنندگان براي امتياز دادن به ورودي‌ها و گذاشتن كامنت، مشاركت‌كنندگان دايره‌المعارف صادقانه عمل كنند.

گوگل كه بر اساس پيش‌بيني‌ها، امسال چهار ميليارد دلار درآمد خواهد داشت، مايل است از اين دايره‌المعارف نيز درآمد كسب كند كه مانند موتور جست‌وجوي خود از طريق نمايش تبليغات در آن خواهد بود.

جيمي ولز، بنيانگذار دايره‌المعارف آنلاين ويكي پديا - كه بر اساس آمار منتشره از سوي كام‌اسكار در ماه اكتبر هشتمين سايت پربازديد كننده در آمريكا بوده، اقدام گوگل براي دايره‌المعارف را كوچك شمرد.
اين خبر در وبلاگ رسمی گوگل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر