۱۳۸۶ آذر ۲۹, پنجشنبه

درخواست فوری ايران از روسها


به گزارش خبرگزاري اقتصادي جمهوری اسلامی به نقل از اداره تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار سرتيپ مصطفي محمدنجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، ديمتريف رئيس سرويس فدرال همكاري‌هاي فني نظامي جمهوري فدراتيو روسيه را به حضور پذيرفت.

در اين ديدار سردار محمدنجار با اشاره به روابط رو به توسعه دو كشور در همه زمينه‌ها، همكاري‌هاي فني، دفاعي ايران و روسيه را در راستاي حفظ ثبات و امنيت منطقه‌اي دانست و تأكيد كرد: تهران و مسكو داراي منافع راهبردي مشترك هستند.

وزير دفاع، سفر اخير رئيس‌جمهور روسيه به جمهوري اسلامي ايران را نقطه عطفي در روابط دو كشور ارزيابي كرد و افزود: اجلاس چهارم كميسيون همكاري‌هاي فني، دفاعي ايران و روسيه نشان از اراده رهبران دو كشور براي گسترش و تعميق روابط دوجانبه است.

وی گفت مناسبات همه جانبه ميان ايران و روسيه گسترش مي يابد.

ديمتريف نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفر به تهران، توسعه مناسبات همه جانبه ميان ايران و روسيه در همه زمينه‌ها را خواستار شد.

وي گفت: ديدار رئيس‌جمهور روسيه از ايران و برگزاري اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي و اجلاس چهارم كميسيون مشترك همكاري‌هاي دفاعي، بستر مناسب و شرايط لازم را براي ارتقاي سطح همكاري‌هاي دو جانبه فراهم كرده است.

رئيس سرويس فدرال همكاري‌هاي فني، نظامي روسيه، همچنين بر تبادل و رايزني هرچه بيش‌تر هيئت‌هاي كارشناسي و عالي دو كشور و افزايش تعامل در زمينه‌هاي مختلف تأكيد كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر