۱۳۸۶ آذر ۲۶, دوشنبه

یونایتدپرس از آماده شدن ارتش آمریکا برای حمله خبر داد

یونایتدپرس از آماده شدن ارتش آمریکا برای حمله خبر داد

خبرگزاری يونايتدپرس در یک گزارش به نقل از منابعی در واشنگتن از آماده شدن بی سر و صدای ارتش آمریکا برای حمله نظامی به جمهوری اسلامی خبر داد و نوشت بهترين شاخص حمله قريب الوقوع آمریکا عليه ايران می تواند پيشروی شمار زيادی از كشتی های نفت كش سوخت رسان موسوم به كی سی 10 و كی سی 135 باشد.

یونایتدپرس با طرح این سئوال که ارتش آمريكا از چه تجهيرات نظامی علیه ايران استفاده خواهد كرد؟ نوشت ارتش آمريكا تا کنون فقط از دو گروه ناو هواپيمابر برای عمليات نظامی خود در خليج فارس استفاده كرده است. قابليت ناوهای هواپيمابر آمريكا توسط موشكهای كروز موسوم به تاماهاوک تقويت می شود. رزم ناوها، ناوشكن ها و زيردريايی های آمریکايی می توانند موشكهای كروز را حمل كنند. موشكهای تاماهاوک كه بردی معادل 1500 كيلومتر با قابليت اصابت دقيق به هدف را دارند، احتمالا بخشی از حمله احتمالی به ايران خواهند بود.

این خبرگزاری نوشت علاوه بر اين امكان دارد كه طرح دفاع هوايی موسوم به پاتريوت نيز در كشورهای متحد آمريكا در حاشيه خليج فارس مستقر شود تا اقدامات تلافی جويانه احتمالی ايران را خنثی کند. همچنين اين احتمال وجود دارد كه برخی از طرحهای دفاع موشكی آمريكا مستقر در اروپا در اسرائيل نيز مستقر شود. همانطور كه اين اتفاق پيش از دومين جنگ خليج فارس نيز روی داد.

یونایتدپرس افزود دستگاههای مين ياب برای پاک نگهداشتن مسيرهای دريايی در خليج فارس بويژه در تنگه هرمز مستقر خواهند شد. همچنين شاهد استقرار جنگنده ها و بمب افكن های ديگری در پايگاههای آمريكا در عراق و شايد در افغانستان خواهيم بود. بهترين شاخص حمله قريب الوقوع آمريكا عليه ايران می تواند پيشروی شمار زيادی از كشتی های نفت كش سوخت رسان موسوم به كی سی 10 و كی سی 135 باشد.

این خبرگزاری نوشت هرگونه حمله هوايی با استفاده از بمب افكن های مستقر در آمريكا نياز به حمايت كشتی های سوخت رسان مستقر در پايگاه ديه گو گارسيا واقع در اقيانوس هند، بلغارستان و رومانی خواهد داشت. وجود پايگاههای آمريكا در عراق و افغانستان كه قادر به كنترل شمار زيادی از جنگنده ها و بمب افكن های آمريكايی باشد قابليتهای نيروی هوايی اين كشور را برای انجام حملات گسترده هوايی عليه ايران به شدت افزايش خواهد داد.

یونایتدپرس نوشت اين در حاليست كه احتمالا 22 فروند بمب افكن B2 موسوم به اسپيريت كه در پايگاه نيروی هوايی آمريكا در ايالت ميسوری مستقر هستند و می توانند در پايگاههای اين كشور در ديه گو گارسيا، جزيره گوام در اقيانوس آرام و در فرفورد در انگلستان مستقر شوند، نقش عمده ای را در هرگونه حمله احتمالی ايفا خواهند كرد.

این خبرگزاری افزود بمب افكن های B1 و B52H نيز احتمالا اقدام به حملات اضافی خواهند كرد. برد اين بمب افكن ها همچون بمب افكن B2 به گونه ای است كه می تواند از مكانهای دور وارد عملیات هوايی شوند. همچنين ميزان مواد منفجره ای كه می تواند حمل كند بسيار زياد است. بمب افكن های B52H قابليت حمل 70 هزار پوند بمب را دارد و همچنین می تواند موشکهای كروز شليک كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر