۱۳۸۶ آذر ۲۸, چهارشنبه

مهريه يک کيلو نبات

زني پس از 15 سال زندگي مشترک مهريه اش را که يک کيلوگرم نبات است به اجرا گذاشت و خواستار صدور حکم طلاق شد.

چندي پيش زن و مردي ميانسال با مراجعه به شعبه 272 دادگاه خانواده به قاضي صفري اعلام کردند به خاطر اينکه با يکديگر تفاهم ندارند تصميم گرفته اند از يکديگر جدا شوند.


زن 49 ساله به نام فريده در اظهاراتش گفت؛ 15 سال است که با همسرم عباس زندگي مي کنم و حاصل اين ازدواج دختري به نام لاله است. او ادامه داد؛ سال هاي اول زندگيمان به خوبي سپري شد، اما چند سالي است که بر سر مسائلي با عباس اختلاف دارم و پس از آنکه نتوانستيم اين مشکلات را حل کنيم تصميم گرفتيم از هم جدا شويم. فريده افزود؛ روزي که مي خواستم به عقد عباس درآيم از آنجايي که قصد داشتم تا پايان عمر با او زندگي کنم مهريه سنگين و قابل توجهي مشخص نکردم و تنها يک کيلو نبات را مهريه ام قرار دادم، اما هم اکنون پس از 15 سال زندگي مشترک و با داشتن يک دختر نوجوان از لحاظ مالي با مشکل روبه رو هستم.

قاضي صفري پس از شنيدن اظهارات فريده از آنجايي که مهريه وي طبق قانون داراي ارزش مالي است او را مستحق دريافت همان يک کيلو نبات به عنوان مهريه دانست اما بابت سال هايي که فريده در منزل شوهرش کار کرده است براي وي 40 ميليون تومان به عنوان اجرت المثل تعيين کرد.

بنابراين گزارش عباس که از وضعيت مالي خوبي برخوردار است ضمن اعلام اينکه به راي صادره اعتراضي ندارد قبول کرد که 40 ميليون تومان را به فريده بپردازد تا حکم طلاق صادر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر