۱۳۸۶ دی ۱۵, شنبه

خبرنگار گاردین را از ایران اخراج شد

خبرنگار گاردین را از ایران اخراج شد

خبرنامه امیرکبیر: رابرت تیت (Robert Tait)، خبرنگار گاردین پس از سه سال گزارشگری، بدون هیچ توضیحی از ایران اخراج شد. تقاضای تمدید ویزا و مجوز کار «تیت» علیرغم درخواست سردبیر گاردین، آلن روسبریجر، از سوی مسئولین رد شد تا او مجبور به ترک ایران شود.

مقامات وزارت ارشاد دلیلی برای این کار ارائه نکردند. «تیت» دومین خبرنگار انگلیسی ا‌ست که در ۶ ماه گذشته از ایران اخراج می‌شود. خبرنگار ایندیپندنت نیز پس از عدم تمدید ویزا در ماه جولای اخراج شد.

لازم به یادآوری است رابرت تیت، در سپتامبر ۲۰۰۷ مطلبی تحت عنوان “ظلم و ستم در تهران” در گاردین چاپ کرد که ترجمه آن در خبرنامه امیرکبیر منتشر شد.

در ابتدای آن مطلب چگونگی حمله وحشیانه ماموران برای دستگیری احسان منصوری تشریح داده شده بود و در ادامه به اعتراضات دانشجویان به هنگام حضور احمدی نژاد در پلی تکنیک و متعاقبا پروژه جعل نشریات برای انتقام گرفتن از دانشجویان نیز اشاره شده بود.

همچنین، رابرت تیت در گزارش خود، با استناد به نامه افشاگرانه خانواده های دانشجویان بازداشت شده، شکنجه های وارد بر ۳ دانشجوی پلی تکنیک، احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری را گزارش کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر