۱۳۸۶ بهمن ۳, چهارشنبه

هارد به هارد کردن


هارد به هارد کردن

تاكنون به احتمال زیاد برایتان پیش آمده كه بخواهید اطلاعات روی یك هارد را به هارد دیگری منتقل كنید.

برای نخستین بار شما برای این كار از یك سی دی استفاده خواهید كرد. اما راه بهتری نیز هست و آن انتقال اطلاعات از هارد خود به هارد دیگر توسط كابل مربوطه است.

برای این كار باید ابتدا برق سیستم را بكشی،د سپس پشت كیس را باز كنید. كابلی كه به پشت سی دی رام متصل می شود جدا نمایید و بطور صحیح آن را به پشت هارد دیگر وصل كنید و یك كابل دیگر هم كه برای برق هارد است از سی دی رام جدا كرده و به پشت هارد وصل كنید.

حال برق سیستم را وصل كنید و سیستم را روشن نمایید. بعد از نصب هارد دیسك جدید، بهmy computer بروید شما هنگام بازدید، شاهد درایوهای هارد دیسك جدید خواهید بود. در غیر این صورت بار دیگر سیسم را راه اندازی كنید.

اگر می خواهید انتخاب كنید كه سیستم با كدامیك از هاردها شروع به كار نماید، Jamper پشت هارد كه نمی خواهید كامپیوتر با آن راه اندازی شود جدا نمایید. به یاد داشته باشید كه پس از پایان كار، Jamper را به جای اولش بازگردانید و بدین صورت شما به راحتی توانسته اید اطلاعاتتان را به هاردی دیگر منتقل كنید.

این راه در عین درستی دارای یك عیب اساسی است و آن اینكه ممكن است هارد دوم دارای ویروس باشد. پس برای پیشگیری از این مشكل، سیستم خود را به یك آنتی ویروس به روز مسلح كنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر