۱۳۸۶ دی ۱۵, شنبه

صداقت"پايه و اساس زندگي خانوادگي است

صداقت در يك رابطه دوجانبه به ويژه رابطه زناشويي اصل و پايه استحكام دوستي و عشق مي‌باشد. صداقت پايه و اساس زندگي خانوادگي است. در صورتي‌كه همسران موضوعي را از هم پنهان كنند و يا به دروغگويي رو بياورند، اعتماد و اطمينان آنان از يكديگر سلب و زندگي و رابطه زناشويي‌شان با مشكل مواجه مي‌شود.
آيا مي‌خواهيد طعم شيرين سيب عشق و خلوص را در زندگي خانوادگي خود بچشيد؟ پس مقاله زير را با دقت بخوانيد:
‌ جملات در زندگي و روابط زناشويي نقش مهمي دارند تا حدي كه در عاقبت و نتيجه روند روابط زن و شوهر مي‌تواند تاثيرگذار باشد. پس سعي كنيد در جملات خود خلوص و صداقت و روراستي را بگنجانيد.
صداقت را با بي‌گذشت بودن و يا خرده‌گيري، اشتباه نگيريد. اگر بتوانيد معناي واقعي صداقت را احساس كنيد، زندگي آرام‌تري را سپري خواهيد كرد.

‌ با احساسات خود نيز روراست باشيد و سعي كنيد مشكلات و مسائل زندگي را با همسر خود در ميان بگذاريد حتي اگر تصور مي‌كنيد كه باعث ناراحتي وي مي‌شود. البته بايد بدانيد كه اگر ارتباط معقولي داشته باشيد با مشكلي روبه‌رو نمي‌شويد. پس بهترين روش، روراست بودن و احساس خود را با همسرتان در ميان گذاشتن است. اجازه ندهيد مصائب در زندگي روي هم انباشته شود و يا آن را به حال خود رها كنيد. پس با حقيقت جلو برويد.
‌ قول و قرارتان با عمل‌تان يكي باشد. اين مسئله در زندگي خانوادگي مي‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.
‌ به احساس طرف مقابل احترام بگذاريد و با وعده‌هاي سرخرمن احساسات همسرتان را به بازيچه نگيريد. در صورتي‌كه به همسرتان قول و وعده‌ داده‌ايد تا پاي جان هم كه شده به انجام آن اقدام كنيد و آن را به مرحله عمل برسانيد. اگر ناتوان در انجام آن هستيد هرگز خود را مكلف به وعده‌هاي پوچ نكنيد.
‌ تنها راهي كه مي‌توان با همسر خود رابطه صميمي داشت، گفتن حقيقت است. رابطه حقيقي، فرد عاشق را به حركت وامي‌دارد و يك اتحاد و همبستگي ميان دل‌ها به وجود مي‌آورد. براي اينكه صميميت بيشتري را در خانه خود حكمفرما كنيد، بايد خلوص و پاكي و حقيقت را در گوشه‌گوشه دل خود بنشانيد. بايد بدانيد كه نگفتن حقيقت به نوعي دروغگويي است كه صرف نگفتن و پنهانكاري مي‌شود. پس بهتر است حقايق را در زندگي زناشويي جاي دهيد. ترس از گفتن دروغ، روح انسان را آزار مي‌دهد و فرد دروغگو هميشه در ترس به سر مي‌برد.
لذا اجازه ندهيد روحتان با ترس از دروغگويي عذاب بكشد.
‌ همدلي و همدردي به معناي واقعي، به زندگي زناشويي چهره زيباتري مي‌دهد. گفتار صادقانه به اين معناست كه احساسات واقعي خود را به نحوي بيان كنيد كه همسرتان بتواند به راحتي شما را درك كند و در عين حال موجب رنجش و دلخوري وي نشود. اگر همسرتان دچار مشكلي شده به سوي او بشتابيد و صادقانه با او همدردي كنيد. درگفته‌ها و بيان احساس خود صريح و صميمي باشيد و از هر نوع ابهام اجتناب كنيد. همدل بودن به معناي واقعي مي‌تواند عشق ميان طرفين را چندبرابر كند. پس همدل و همراه همسر خود باشيد.
‌ حتي در شنيدن و نگاه كردن هم بايد صادق بود. گاهي پيش آمده كه افكار مشغول و مغشوشي داريد و حوصله حرف زدن با همسرتان را نداريد. بهتر است به صراحت، احساس و موقعيت روحي و رواني خود را با همسرتان در ميان بگذاريد. بعضي افراد در حالي كه نگاهشان به طرف مقابل است، اما افكارشان جاي ديگري پرواز مي‌كند و تظاهر مي‌كنند كه مي‌شنوند اما حواس‌شان در مكان ديگري سير مي‌كند. هر چقدر هم نقش خود را خوب بازي كنيد و تظاهر به شنيدن و ديدن داشته باشيد، مطمئنا طرف مقابل متوجه بي‌توجهي شما خواهد شد و همين مسئله سبب كدورت و دلگيري‌اش مي‌شود. در هر زمان اگر حوصله شنيدن حرف‌هاي همسرتان را نداريد، صراحتا با بيان توام با صميمت و مهرباني وي را از حالت و موقعيت خود آگاه سازد و به او قول دهيد در اسرع وقت بعد از اين‌كه مثلا خستگي‌تان برطرف شد حاضر به شنيدن حرف‌هايش هستيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر