۱۳۸۶ دی ۱۶, یکشنبه

بخت آزمايي را برد و ترک تحصيل کرد

يک دانش آموز چيني پس از آنکه در يک مسابقه بخت آزمايي برنده جايزه پنج ميليون يواني (680 هزار دلاري) شد، ترک تحصيل کرد.

اين دانش آموز که يونگ نام دارد ساکن شهر نانجينگ چين و محصل سال دوم کالج جيانگ سو بود که برنده مسابقه «توپ هاي شانس دوقلو» شد.

وي پس از آنکه برنده اين جايزه شد به تمام هم خوابگاهي هاي خود در اين دانشگاه دو هزار يوان بخشيد و سپس با جمع کردن وسايلش دانشگاه را ترک کرد. او به دوستانش گفته که به خانه اش در حاشيه شهر مي رود و ديگر نمي خواهد درس بخواند. البته معلمان او که وي را دانش آموزي باهوش و منضبط ارزيابي کرده اند اميدوارند او به مدرسه برگردد و حداقل تحصيلات کالج را به پايان برساند.

حزب کمونيست چين پس از به قدرت رسيدن در سال 1949 مسابقه هاي بخت آزمايي (لاتاري) را در اين کشور ممنوع کرد و آن را تفريح سرمايه داران خواند اما در سال 1987 مجدداً اجازه برگزاري اين مسابقات داده شد. حالا اين بخت آزمايي ها روزبه روز محبوبيت بيشتري پيدا مي کنند.

در کشوري که درآمد ساليانه يک ساکن شهرهاي بزرگ حدود 1800 دلار در سال و درآمد ساکنان روستاها حدود 600 دلار در سال است بردن جوايز چند ده و چند صدهزار دلاري يک روياي بي نظير محسوب مي شود که باعث مي شود ميليون ها نفر هر هفته بليت هاي اين مسابقات را تهيه کنند.

البته گسترش بخت آزمايي ها و شرط بندي هاي زيرزميني و غيرقانوني هم باعث شده که بسياري از افراد دارايي هاي خود را از دست بدهند و حتي در درگيري ها و منازعات گروه هاي مختلف کشته شوند. ماه گذشته چين اولين مرکز رسمي دولتي مشاوره براي معتادان بخت آزمايي را راه اندازي کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر