۱۳۸۶ دی ۱۶, یکشنبه

برف، مدارس تهران، تبریز، قم، قزوین و ارومیه را تعطیل کرد

برف، مدارس تهران، تبریز، قم، قزوین و ارومیه را تعطیل کرد

مدارس ابتدائی و راهنمایی استان تهران به علت بارش برف امروز - یکشنبه - تعطیل شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به علت بارش شدید برف و پیش بینی یخ زدگی سطح معابر ، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران مدارس ابتدائی و راهنمایی مناطق 19 گانه شهر تهران را در نوبت صبح و بعد از ظهر امروز - یکشنبه - تعطیل اعلام کرد .

در این حال روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر تصریح کرد ، همه مهد کودک ها ، دبیرستان ها و مراکز پیش دانشگاهی شهر تهران امروز باز هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند .

همچنین درپی بارش شدید برف که از دیشب آغاز شده است روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران اعلام کرد ، مدارس ابتدائی و راهنمائی شهرستان های ساوجبلاغ ، نظر آباد ، رباط کریم ، بوستان و گلستان ، ملارد ، فشافویه ، اشتهارد ، نواحی چهار گانه کرج ، ناحیه یک و دو شهر ری ، کهریزک ، شهر قدس ، و شهریار در نوبت صبح و بعد از ظهر و مدارس ابتدائی شهرستان پاکدشت فقط در نوبت صبح امروز تعطیل است.


تعطيلي دبيرستان هاي قم

دبيرستان هاي قم هم تعطيل شد.

سازمان آموزش و پرورش قم اعلام کرد به علت ادامه بارش برف و کولاک ، دبيرستانهاي قم نيز در نوبت بعد از ظهر امروز تعطيل شده است.

پيش از اين مدارس ابتدايي در نوبت صبح و مدارس راهنمايي و ابتدايي در بعد ازظهر تعطيل اعلام شده بود.
فقط مراکز پيش دانشگاهي در قم باز است .

بارش برف و كولاك مدارس اروميه را تعطيل كرد

بارش شديد برف كه از ديروز آغاز شده روز يكشنبه مدارس شهرستان اروميه را تعطيل كرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش آذربايجان غربي، مدارس مقاطع ابتدايي و راهنمايي مناطق چهارگانه اروميه در نوبت صبح تعطيل اعلام شده است.

همچنين دربخش‌هاي سيلوانا، انزل و نازلوي اروميه نيز تمامي مقاطع تحصيلي تعطيل اعلام شده است.

بارش برف سنگين در اروميه كه در ساعت مخابره خبر نيز ادامه دارد، كندي عبور و مرور در سطح شهر را در پي داشته و سبب شد كه كاركنان ادارات با تاخير در محل‌هاي كار خود حاضر شوند.

بنا به گزارش‌هاي رسيده از شهرهاي مختلف آذربايجان غربي، بارش برف در اكثر مناطق استان ادامه دارد و تمامي شهرهاي استان سفيدپوش شده است.

اداره كل راه و ترابري آذربايجان غربي، به دليل بارش سنگين برف در ارتفاعات، از رانندگاني كه قصد عبور از محورهاي كوهستاني استان را دارند خواست وسايل ايمني به همراه داشته باشند.

همچنين با وجود بارش برف در مناطق كوهستاني و ارتفاعات، تمامي راه‌هاي ارتباطي استان باز است و با وجود سنگيني تردد، عبور و مرور در آنها جريان دارد.

همچنين عبور از گردنه‌هاي جنوبي استان به خصوص گردنه زمزيران بدون زنجير چرخ ممكن نيست.


ريزش برف همراه با كولاك مدارس استان قزوين را تعطيل كرد

رييس روابط عمومي سازمان آموزش وپرورش استان قزوين اعلام كرد: بارش برف همراه با كولاك و يخبندان كه از ديروز آغاز شده، امروز باعث تعطيلي مدارس اين استان شده است.

سيدمهدي مجابي روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: به دليل ريزش برف و سردي هوا، مدارس تمام مقاطع تحصيلي اين استان بجز پيش دانشگاهي در نوبت صبح تعطيل است.

وي گفت: اين تصميم به دليل لغزندگي خيابانها، معابر و مشكلات تردد براي دانش‌آموزان اتخاذ شده است.

مجابي خاطرنشان كرد: درخصوص تعطيلي مدارس در نوبت عصر تصميم‌گيري خواهد شد.


شدت سرما مدارس برخي شهرستان‌هاي آذربايجان شرقي را تعطيل كرد

مسوول روابط عمومي آموزش و پرورش آذربايجان شرقي اعلام كرد: به دليل شدت سرما، مدارس برخي از شهرستان‌هاي استان در نوبت صبح و بعداز ظهر روزيكشنبه تعطيل است.

رحيم علمي به خبرنگار ايرنا گفت: در كلان‌شهر تبريز مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي در نوبت صبح تعطيل است.

وي افزود: در شهرستان كليبر و بخش خداآفرين تمام مقاطع غير از پيش دانشگاهي در نوبت صبح و بعدازظهر تعطيل است.

به گفته‌ي وي، در شهرهاي شبستر و ورزقان مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي در نوبت صبح تعطيل هستند.

علمي اظهارداشت: به دليل برودت هوا همچنين در شهرستان هشترود مقطع ابتدايي در هر دو نوبت و مقطع راهنمايي در نوبت صبح تعطيل مي‌باشد.

وي اضافه كرد: در شهر مرند و بخش يامچي، مقاطع پيش دبستاني ، ابتدايي و راهنمايي در نوبت صبح تعطيل هستند.

وي با بيان اين كه در بخش كاغذكنان شهرستان ميانه، تمام مقاطع تحصيلي در نوبت صبح تعطيل هستند، گفت: در بخش تركمان‌چاي اين شهرستان نيز تنها مقطع ابتدايي در نوبت صبح تعطيل هستند.

با ورود جبهه هواي سرد به آذربايجان شرقي از دو روز قبل، درجه حرارت در اين استان به شدت كاهش يافت به طوري كه هم‌اكنون دماي هوا در تبريز به هشت درجه سانتيگراد زيرصفر مي‌رسد.


ساكنان اكثر نقاط استان اردبيل شب برفي و سردي را سپري كردند

ساكنان اكثر نقاط استان اردبيل شنبه شب و سحرگاه يكشنبه را در برف ، كولاك و سرماي شديد سپري كردند.

به‌گزارش خبرنگار ايرنا هرچند كه ريزش برف در شهرستان اردبيل از نخستين ساعات يكشنبه متوقف شده است، اما وزش باد سرد كه در حاشيه شهر با كولاك همراه است ادامه دارد.

درحاليكه آسمان اين شهرستان از روز گذشته ابري شده هوا در منطقه به اندازه‌اي سرد است كه درب و پنجره و شيشه‌هاي واحدهاي مسكوني باوجود روشن بودن بخاري و لوازم گرمازا به شدت يخ بسته است.

هرچند ريزش برف در اردبيل سنگين نيست اما در زمان حاضر سطح گذرگاه‌هاي داخل اين شهر را باوجود نمك پاشي از سوي ماموران شهرداري به علت شدت سرما لايه ضخيمي از برف و يخ پوشانده است.

حتي ساكنان نقاط گرمسيري اين استان شامل شهرستان‌هاي پارس‌آباد و بيله- سوار از ديروز اولين برف زمستاني را تجربه كردند و برف سنگيني در اين مناطق بر زمين نشسته است.

سازمان آموزش و پرورش اردبيل امروز يكشنبه بسياري از مقاطع تحصيلي در اغلب شهرستان‌هاي استان را به‌لحاظ برف و سرماي شديد تعطيل اعلام كرده است.

ايستگاه مركزي اداره كل هواشناسي اردبيل كمينه دماي هوا را در سحرگاه يكشنبه ‪۱۳‬درجه سانتي‌گراد زير صفر ثبت كرده است و شهر سياحتي سرعين در دامنه كوه سبلان هم با ‪۱۵‬درجه سانتي‌گراد زير صفر سردترين شهر استان بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر