۱۳۸۶ دی ۱۹, چهارشنبه

بحران گاز در ایران؛ تجمع اعتراض آمیز مردم گرگان

بحران گاز در ایران؛ تجمع اعتراض آمیز مردم گرگان

خبرگزاری اقتصادی جمهوری اسلامی: گازدر برخي نقاط تهران هم قطع شد تا سد تعطيلات در مقابل کاهش شديد دماي هوا شکسته و مصرف گاز با افزايش مواجه شود.

قطعي گاز اگرچه روز گذشته مهمان برخي خانه هاي پايتخت نشينان شد اما مدتي است در اقصي نقاط کشور به خصوص شمال کشور حضور پررنگي دارد که مديون اولين مذاکره علي کردان قائم مقام وزير نفت در عشق آباد است.

به گفته يک منبع آگاه در حال حاضر گاز قائمشهر کاملاً قطع است و ساري با قطعي 90 درصدي مواجه است.

آمل و بابل از شهرهاي ديگر استان مازندران با قطعي 40 درصدي، محمودآباد 20 درصدي و نور و چمستان 10 درصدي گاز مواجهند. بهشهر، نکا، گلوگاه 60 درصد قطعي گاز دارند و گاز گنبد و گرگان کاملاً قطع است.

همچنين برخي از شهرهاي استان لرستان از جمله خرم آباد، نورآباد، الشتر، کوهدشت، پلدختر و زاغه با قطعي گاز مواجهند و ساير شهرهاي اين استان با افت فشار روبه رو هستند.

مديرعامل شرکت گاز استان لرستان از وضعيت بحراني در اين استان خبر داد و گفت؛ در صورت ادامه وضعيت موجود در ساعات آينده شاهد قطعي گاز در سراسر استان خواهيم بود.

يک منبع آگاه از تجمع مردم گرگان و اعتراضات مردمي اين شهر خبر داد و گفت؛ مردم گرگان خواستار وصل شدن هر چه سريع تر گاز با توجه به سرماي بي سابقه در کشور هستند.

البته بعيد به نظر مي رسد با توجه به پيش بيني هواشناسي مبني بر کاهش شديد دماي هوا طي روزهاي آينده اين مهم امکانپذير باشد

يکي از مسوولان مرکز کنترل هواشناسي از ورود جبهه هواي سرد کشور خبر داد و گفت: اين جبهه ابتدا استان هاي غربي و سپس مرکز و شرق کشور را تحت تاثير قرار مي دهد.

وي گفت:پيش بيني مي شود با ورود اين جبهه برف و باران شديد اکثر نقاط کشور را يک بار ديگر دربرگيرد. قطعي گاز اما مختص استان هاي شمالي کشور نمي شود. در حال حاضر شهرهاي استان آذربايجان شرقي و غربي و اردبيل نيز با قطعي گاز مواجهند. روز گذشته استاندار مازندران از مردم استان خواست تا با توجه به کمبود شديد گاز در سطح استان بيشتر از گذشته صرفه جويي کنند.

ابوطالب شفقت در جلسه ستاد بحران استان مازندران در محل استانداري مازندران افزود: برخي از نانوايي ها در مناطقي از استان مازندران به رغم اينکه گاز دارند ولي نانوايي خود را تعطيل کرده اند که اين تصميم درستي نيست. وي با اشاره به اينکه قطع جريان صادرات گاز ترکمنستان به استان هاي شمالي علت اصلي قطعي گاز در کشور است، اظهار کرد؛ تقريباً تمامي استان هاي کشور در حال حاضر با اين مشکل مواجهند.

استاندار مازندران با يادآوري اين نکته که در حال حاضر چاره يي جز صرفه جويي نداريم، خاطرنشان کرد: طي روزهاي گذشته به دليل عدم نظارت دقيق از سوي بازرگاني مازندران برخي از اصناف و بازاريان با قيمت هاي چند برابر و غيرمنطقي به مردم اجحاف کردند. وي با تاکيد بر اين نکته که مشکل کمبود گاز در کشور عمومي است، خاطرنشان کرد؛ بايد به سوخت رساني و ارسال گاز مايع اقدام کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر