ارایه طرحهای نوین و ابتکاری در صنعت خودرو یکی از نقاط عطف فناوریهای نوین در سال 2007 بوده و دانشمندان این عرصه کارنامه متنوعی در سال 2007 از خود بر جای گذاشتند.
شرکت خودروسازی نیسان ژاپن در سال 2007 از ارایه فناوری نوینی تحت عنوان نمایشگر راندمان لحظه به لحظه مصرف سوخت خبر داد.
این فناوری نوین به راننده این امکان را می دهد تا به صورت لحظه به لحظه راندمان مصرف سوخت خودرو و میانگین مصرف را زیر نظر داشته باشد. با استفاده از این نمایشگر راننده می تواند افزایش مصرف سوخت را به راحتی متوجه شود.
در این سال همچنین گروهی از محققان آمریکایی روش جدیدی را ارائه کردند که سلولز را با دیگر مواد ارگانیکی تجدیدپذیر زیستی مستقیما به هیدروژن تبدیل می کند و می تواند ظرف 10 سال آینده انرژی پاک را دراختیار خودروها قرار دهد.
در این روش جدید بعضی از باکتریها با اسید استیک وارد یک پیل الکتریکی میکروبی می شوند. اسید استیک می تواند به عنوان پیش ماده تولید شده در توقف گلوکز و سلولز به کار می رود.
در این سال محققان دانشگاه MIT نیز خودروی برقی تاشویی ساختند که ضمن حفظ محیط زیست مطابق با سیستم های حمل و نقل شهری است.
استراتژی این گروه تحقیقاتی به صفر رساندن آلایندگی خودروهای برقی و گسترش سیستمهای حمل و نقل درون شهری بوده است.
در قلب این سیستمهای حرکتی چرخ روباتیک تمام جهته وجود دارد که موتور الکتریکی را پوشش داده و مانوردهی خودرو را نیز بالا می برد.
همچنین در سال 2007 گروهی از دانشمندان سوئدی برای ساخت موتورهای کوچک الکتریکی ترکیب جدیدی از پلاستیک و آهن را ساختند که با هزینه کم بازده ای در حدود دو برابر را ایجاد می کنند. اما دانشمندان این عرصه از دانش به سالمندان نیز توجه ویژه ای داشتند.
در سال 2007 دانشمندان خودروهای هوشمند ویژه ای برای افراد مسن ساختند تا با ایمنی بیشتری رانندگی کنند. این خودروها قادر خواهند بود تا فعالیت مغزی و احساسی را نظارت کرده تا ایمنی رانندگان مسن را به هنگام رانندگی بالا ببرند.
در این سال و همچون سالهای گذشته بزرگترین نمایشگاه خودرویی جهان در آلمان برگزار شد.
نمایشگاه خودروی فرانکفورت که از 13 تا 23 سپتامبر فعال بود از خودروسازان معتبری از سراسر جهان پذیرایی کرد که عمدتا تازه های خود دردنیای پرشتاب فناوری ساخت خودروهای جدید را برای اولین بار ارایه می کنند.
شرکت خودروسازی نیسان ژاپن در سال 2007 از ارایه فناوری نوینی تحت عنوان نمایشگر راندمان لحظه به لحظه مصرف سوخت خبر داد.
این فناوری نوین به راننده این امکان را می دهد تا به صورت لحظه به لحظه راندمان مصرف سوخت خودرو و میانگین مصرف را زیر نظر داشته باشد. با استفاده از این نمایشگر راننده می تواند افزایش مصرف سوخت را به راحتی متوجه شود.
در این سال همچنین گروهی از محققان آمریکایی روش جدیدی را ارائه کردند که سلولز را با دیگر مواد ارگانیکی تجدیدپذیر زیستی مستقیما به هیدروژن تبدیل می کند و می تواند ظرف 10 سال آینده انرژی پاک را دراختیار خودروها قرار دهد.
در این روش جدید بعضی از باکتریها با اسید استیک وارد یک پیل الکتریکی میکروبی می شوند. اسید استیک می تواند به عنوان پیش ماده تولید شده در توقف گلوکز و سلولز به کار می رود.
در این سال محققان دانشگاه MIT نیز خودروی برقی تاشویی ساختند که ضمن حفظ محیط زیست مطابق با سیستم های حمل و نقل شهری است.
استراتژی این گروه تحقیقاتی به صفر رساندن آلایندگی خودروهای برقی و گسترش سیستمهای حمل و نقل درون شهری بوده است.
در قلب این سیستمهای حرکتی چرخ روباتیک تمام جهته وجود دارد که موتور الکتریکی را پوشش داده و مانوردهی خودرو را نیز بالا می برد.
همچنین در سال 2007 گروهی از دانشمندان سوئدی برای ساخت موتورهای کوچک الکتریکی ترکیب جدیدی از پلاستیک و آهن را ساختند که با هزینه کم بازده ای در حدود دو برابر را ایجاد می کنند. اما دانشمندان این عرصه از دانش به سالمندان نیز توجه ویژه ای داشتند.
در سال 2007 دانشمندان خودروهای هوشمند ویژه ای برای افراد مسن ساختند تا با ایمنی بیشتری رانندگی کنند. این خودروها قادر خواهند بود تا فعالیت مغزی و احساسی را نظارت کرده تا ایمنی رانندگان مسن را به هنگام رانندگی بالا ببرند.
در این سال و همچون سالهای گذشته بزرگترین نمایشگاه خودرویی جهان در آلمان برگزار شد.
نمایشگاه خودروی فرانکفورت که از 13 تا 23 سپتامبر فعال بود از خودروسازان معتبری از سراسر جهان پذیرایی کرد که عمدتا تازه های خود دردنیای پرشتاب فناوری ساخت خودروهای جدید را برای اولین بار ارایه می کنند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر