۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۲, یکشنبه

28 ميليون نفر از جمعيت كشور بي‌سوادن

معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور:

28 ميليون نفر از جمعيت كشور بي‌سوادند

خبرگزاري دولتي فارس: معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور گفت: 28 ميليون نفر از جمعيت كشور بي سوادند كه براي زدودن محروميت بي سوادي از چهره اين طيف وسيع نياز به بستر سازي در سنين پايه دارد

ي ابراهيميان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اينكه معيار باسواد بودن فقط خواندن و نوشتن نيست اظهار داشت: آمار باسوادي بايد تعريف عملياتي داشته باشد و اين از وظايف آموزش و پرورش است.
وي تصريح كرد: بايد به اهداف و آرمان‌هاي نهضت سوادآموزي نگاه هوشمندانه داشته باشيم و آمارهاي غير واقعي را ملاك سنجش فعاليت‌هاي آن قرار ندهيم.

معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور افزود: تمام كساني كه در راستاي اجرايي كردن برنامه‌هاي اولويت دار سوادآموزي فعاليت مي‌كنند، مصصم هستند تا پايان برنامه چهارم توسعه، ميزان باسوادي به حد نصاب 6/96 درصد در رده سني 10 تا 29 سال، محقق شود.

ابراهيميان نهضت سوادآموزي در شهرستان‌ها را همانند جزيره‌اي به دور از آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش بر عملكرد نهضت سوادآموزي نقش اصلي را دارد و بايد براي كاهش آسيب پذيري و افزايش بازدهي، با تعامل و همكاري بيشتر اين جزاير را به زنجيرهاي محكمي تبديل كرد.

وي با تأكيد بر اينكه، نگاه به نهضت سوادآموزي در كشور بايد يك نگاه طولي و جرياني باشد افزود: در اين راستا بايد ذهنيت ها اصلاح شود تا آموزش ياران همانند پزشكان سيار، با دلگرمي بيشتر گروه‌هاي هدف را زير پوشش و فعاليت هاي خود قرار دهند.

ابراهيميان توسعه ذهني و ايجاد نشاط و شكوفايي را از اولويت برنامه‌هاي نهضت سوادآموزي ذكر كرد و گفت: آموزش رفتارهاي اجتماعي در كلاس‌هاي نهضت سوادآموزي از افتخارات اين سازمان است و ايجاد نشاط و شكوفايي تأثيرات شگرفي در تقويت بنيه فرهنگي كشور خواهد داشت.

معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور در پايان خاطر نشان كرد: نهضت سوادآموزي استان كردستان با جديت و تلاش توانسته اين استان محروم را از لحاظ رشد سواد به جايگاه مطلوبي برساند و قطعاً در آينده مي‌توانند حقوق فرهنگي خود را به نحو شايسته‌اي به دست آورند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر