۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

نحوه اطلاع از خوشه پرداخت نقدی یارانه آدرس سايت آمار ايران

آدرس سايت آمار ايران



نحوه اطلاع از خوشه پرداخت نقدی یارانه
یکشنبه 4 بهمن 1388
مشکلات اینترنتی سایت آمار برطرف شد.


خانوارهای یک تا دو نفره طی سه روز از سوم تا پنجم ، خانواهای سه نفره از ششم تا هشتم، خانوارهای چهار نفره از نهم تا یازدهم، خانوارهای پنج نفره به بالا از 12 تا 14 بهمن ماه می‌توانند به این پایگاه مراجعه کنند.
براساس این گزارش در خوشه نخست 6 میلیون و 822 هزار و 900 خانوار با جمعیت بالغ بر 29 میلیون نفر، خوشه دوم با سه دهک دارای پنج میلیون و 111 هزار و 945 خانوار و بالغ بر 17 میلیون نفر جمعیت و خوشه سوم نیز با سه دهک و پنج میلیون و 114 هزار و 749 خانوار با جمعیتی بالغ بر 14 میلیون نفر است.
خانوارهایی که براساس زمان‌بندی فوق موفق به مراجعه نشده‌اند، از 15 تا 22 بهمن ماه به مدت هشت روز می‌توانند به تایید یا اصلاح اطلاعات اقتصادی خود اقدام کنند.
مرکز آمار ایران اعلام کرده است: برای دسترسی به سامانه این مرکز باید از طریق کد رهگیری، کد ملی سرپرست خانوار و تعداد اعضای خانوار و عبارت حروفی عدد وارد شوند. خانوارها می توانند با ارسال پیامک حاوی شماره ملی سرپرست خانوار به شماره 300000 از خوشه خود مطلع شوند. در صورتی که خانوار به خوشه خود اعتراض داشته باشد باید از طریق وبگاه مرکز آمار ایران برای ثبت اعتراض اقدام کند و یا در اردیبهشت سال 89 به پایگاه های آماری مراجعه کند.
برنامه کوچه رادیو با توجه به مشکلات مردم برای اطلاع از خوشه آماری خود با دو نفر از مسئولین به گفتگو پرداخته است.
حسین مدد رئیس مرکز آمار در برنامه کوچه رادیو درباره مشکلات مردم در ارتباط با نحوه اطلاع از وضعیت خوشه خود گفت کسانی که کد رهگیری خود را گم کرده اند و یا ندارند می تواندد از طریق سامانه 300000 با ارسال کدملی سرپرست خانوار از خوشه ایی که قرار دارند اطلاع پیدا کنند و اگر به خوشه ایی که قرار گرفته اند اعتراض دارند از ماه اردیبهشت می توانند مراجعه کنند یعنی اول هویتشان مشخص می شود و سپس به آنها کد رهگیری می دهیم.

میر تاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری درباره نحوه پرداخت به خوشه ها گفت: هنوز مبلغ تعیین نشده است و نیز به همه دهک ها یارانه تعلق می گیرد یعنی کلیه کسانی که فرم ها را پر کردهاند یارانه به آنها تعلق می گیرد و کسانی که فرم پر نکرده اند از اردیبهشت سال آینده می توانند فرم پر کنند و کد رهگیری دریافت کنند و روند را طی کنند همچنین زمانی که مبالغ پرداخت در کارگره دقیقاً مشخص شود در آن زمان تعیین می کننند که به هر کدام از آنها چه مقدار یارانه نقدی تعلق خواهد گرفت و تا یارانه نقدی به حساب افراد واریز نشود بحث هدفمند آغاز نخواهد شد اما این این مطلب مشخص است که خوشه 1 از خوشه 2 و 2 از 3 بیشتر یارانه نقدی دریافت خواهد کرد.
وی در ادامه درباره مشکل ورود به سایت مشخص شده و اینکه برخی نتوانستد به اطلاعات دسترسی پیدا کنند گفت: مردم مطابق زمان بندی صورت گرفته قرار بود به سایت مراجعه کنند ولی تقریباً اکثر خانواده ها وارد سیستم شدند به همین علت شوک شدیدی به سیستم وارد شد و باعث کندی شبکه شد و تنها خواهشی که ما از مردم داریم این است که فقط صبق زمان بندی مشخص شده وارد شوند به عنوان مثال کسانی که خانواده 4 نفره هستند اگر الآن به سایت مراجعه کنند سیستم پاسخگوی آنها نخواهد بود. ما بزرگترین پهنا را برای این سایت در نظر گرفتیم و بزرگترین IP ایران را دارد اگر این صورت بگیرد تقریباً شاخص های ضریب امنیت در کشور را بالا می برد. زیرا تا کنون سابقه نداشته است 17 میلیون خانوار به یک سایت مراجعه کنند.
حسین مدد رئیس مرکز آمار در ادامه متذکر شد: اطلاعات جمع آوری شده مربوط به سه ماهه اول سال 1387 است و کسانی که فرزندی به آنها اضافه شده است و یا اینکه فرزندی ازدواج کرده باشد اطلاعاتشان اصلاح خواهد شد و مجدداً خوشه بندی خواهند شد. و کسانی که به کامپوتر دسترسی ندارند از طریق تلفن گویا 8587 می توانند از اطلاعاتشان مطلع شوند.

تهیه و تنظیم: سیما پاتیمار- خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر