۱۳۸۷ فروردین ۲۴, شنبه

وزیر علوم از ترس دانشجویان مبارز در مشهد فرار کرد

وزیر علوم از ترس دانشجویان مبارز در مشهد فرار کرد

سایت دانشجويی خبرنامه امیرکبیر: در پی حضور فعالین دانشجویی دانشگاه مشهد در دانشگاه پیام نور این شهر، وزیر علوم از حضور در مراسم افتتاح و سخنرانی در این دانشگاه منصرف شد.

همزمان با حضور هیئت دولت در مشهد و مشخص شدن برنامه زاهدی وزیر علوم در دانشگاه پیام نور مشهد، فعالین دانشجویی دانشگاه های مشهد از اولین ساعات روز پنجشنبه ۲۲ فروردین برای بیان اعتراضات و انتقادات خویش به عملکرد وزارت علوم که منجر به صدور صد ها حکم محرومیت از تحصیل برای دانشجویان منتقد، انحلال قریب ۵۰ تشکل مستقل دانشجویی، توقیف بیش از ۴۵۰ نشریه دانشجویی و همچنین بازداشت گسترده دانشجویان شده است، در این دانشگاه حاضر شدند.

بنا بر برنامه از پیش اعلام شده در ابتدا قرار بود زاهدی صبح روز پنجشنبه در دانشگاه پیام نور حاضر شود که در پی حضور دانشجویان منتقد این برنامه لغو شد. سپس اعلام شد که وزیر علوم به همراه علی احمدی رئیس سابق دانشگاه پیام نور و ابوالحسنی سرپرست فعلی این دانشگاه ساعت ۴ بعد از ظهر جهت برگزاری مراسم افتتاحیه و سخنرانی در این دانشگاه حاضر خواهد شد. اما در پی حضور گسترده فعالین دانشجویی از ساعت ها قبل در این دانشگاه و در حالی که مسئولان دانشگاه فرش قرمز برای زاهدی پهن کرده و تشریفات بسیار جهت استقبال از وی تدارک دیده بودند، زاهدی برای بار دوم نیز از حضور در جمع دانشجویان و پاسخگویی به ایشان فرار کرد و در دانشگاه حاضر نشد.

گفتنی است دانشجویان پلاکاردهایی در اعتراض به عملکرد وزیر و عکس های دانشجویان زندانی را به همراه داشتند. همچنین در مورد سفر استانی دولت به خراسان این نکته قابل توجه است که با توجه به انتقادات فراوان دانشجویان از عملکرد مجموعه وزارت علوم، زاهدی در هیچ یک از دانشگاه های مشهد و استان حضور نیافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر