۱۳۸۶ اسفند ۷, سه‌شنبه

جنجال تازه بر سر عکس اوباما





جنجال تازه بر سر یک عکس باراک اوباما آغاز شده که بر روی اینترنت منتشر شده است.

این عکس که بر روی وبسایت دراج ریپورت منتشر شده سناتور اوباما را ملبس به یک لباس محلی آفریقایی نشان می دهد که در جریان سفر سال 2006 وی به کنیا گرفته شده است.

سناتور اوباما ستاد انتخاباتی سناتور هیلاری کلینتون را متهم به پخش این عکس کرده و گفته است رقیب انتخاباتیش در صدد لکه دار کردن شهرت اوست.

اما خانم کلینتون این اتهام را رد کرده است.

این جنجال در حالی آغاز می شود که رقابت های سناتور کلینتون و سناتور اوباما هفته دیگر با برگزاری انتخابات مقدماتی ایالت های اوهایو و تگزاس وارد مرحله حساسی می شود.

به گفته تحلیلگران خانم کلینتون اگر در اوهایو و تگزاس به پیروزی نرسد ممکن است دیگر نتواند به رقابت خود با باراک اوباما ادامه دهد.

در عکس یاد شده باراک اوباما که پدرش اهل کنیا بوده عمامه ای سفید بر سر و ردایی سفید بر تن دارد که توسط روسای قبایل شمال شرق این کشور به او هدیه داده شده است.

وبسایت دراج ریپورت که این عکس را روز دوشنبه منتشر کرده اعلام نموده که ستاد انتخاباتی خانم کلینتون دست به توزیع آن زده است.

برخی از دستیاران سناتور کلینتون در گذشته سوابق سناتور اوباما را مانعی بر سر راه انتخاب شدن او دانسته بودند.

یکی از کارکنان ستاد سناتور کلینتون سال گذشته بعلت ارسال ایمیلی که در آن به دروغ گفته شده بود سناتور اوباما مسلمان است اخراج شد.

اما جاستین وب خبرنگار بی بی سی که در اوهایو بسر می برد می گوید ستاد باراک اوباما انتشار این عکس را در چنین لحظه تعیین کننده ای بسیار توهین آمیز می داند.

دیوید پلوف مدیر ستاد انتخاباتی سناتور اوباما مشاورین خانم کلینتون را متهم کرده که دست به شرم آورترین و توهین آمیز ترین اقدام در طول این انتخابات زده اند.

اما مگی ویلیامز مدیر ستاد خانم کلینتون در واکنش اعلام کرده که این ناراحتی باراک اوباما از انتشار این عکس است که شرم آور است زیرا پوشیدن لباس محلی سایر کشورها امری کاملا عادی است.

وی افزود هیلاری کلینتون هم لباس محلی کشورهایی که به آنها سفر کرده را پوشیده و تصاویر آن همه جا منتشر شده است.

خانم ویلیامز پاسخی به این سوال که آیا ستاد خانم کلینتون این عکس را توزیع کرده یا خیر نداد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر