۱۳۸۶ دی ۲۰, پنجشنبه

نکاتی برای خواب راحت

نکاتی برای خواب راحت

▪ هر کاری را به وقتش موکول کنید.
ـ کسانی که زیاد کار می کنند، معمولا مشکل بی خوابی دارند. زیرا پس از رفتن به رختخواب نمی دانند چطور دست از کار بکشند. سعی کنید در زمان خاصی از روز دست از کار بکشید. مکان زمان و اتفاقی را برای پایان کار تعیین کنید. فهرستی از کارهای فردای خود تهیه کنید و با خیالی آسوده بخوابید.

▪ روی پوست گوسفند بخوابید.
ـ این را هر کودکی هم می داند که خوابیدن روی پوست گوسفند، خواب عمیق می آورد و بیشتر از شمردن گوسفند اثر دارد. این تاثیر به خاطر حسی فیزیکی نیست بلکه پشم ویژگی منحصر به فردی دارد که باعث می شود عرق کردن بدن به صورت تبخیری باشد نه به صورت مایع. این مسئله باعث می شود که خواب طبیعی تر و راحت تر باشد.

▪ در آرامش به موسیقی گوش کنید.
ـ برای بر خورد با همسایه های پر سر و صدا را چاره ساده ای وجود دارد آن هم گوش دادن به موسیقی است.
ـ موسیقی دلپذیری که با هدفون گوش می کنید. اگر هر روز به یک قطعه موسیقی گوش کنید با تداعی آن قطعه موسیقی آرامش می یابید و بعد زودتر به اثر موسیقی پی می برید.

▪ خشم برنامه ریزی شده.
ـ خشم می تواند عامل مهمی در بی خوابی باشد، البته بخشیدن و فراموش کردن همیشه ساده نیست. اما راه حل ساده ای وجود دارد. شما می توانید زمان و مکان خاصی را در نظر بگیرید و در آن هنگام راه رفتن انجام دهید در زمان برنامه ریزی شده تمام خشمتان را نشان دهید و آن را تا زمانی دیگر فراموش کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر