۱۳۸۶ دی ۱۹, چهارشنبه

گزارشی از جشن صدمین شماره ماهنامه سینما تئاتر

گزارشی از جشن صدمین شماره ماهنامه سینما تئاتر

دومين جشن بازيگران سينماي ايران در شب برفي 15 دي در مجتمع اريكه ايرانيان برگزار شد و در آن از عده‌اي از بازيگران قدرداني به عمل آمد.


در بخش تقديرهاي ويژه اين جشن، مجيد مجيدي، گلاب آدينه و رضا ميركريمي از امين تارخ، داريوش ارجمند، مهدي هاشمي و گلچهره سجاديه تقدير كردند.






آخرين بخش دومين جشن بازيگران سينماي ايران تقدير از هما روستا و سعيد پور صميمي بود كه ناصر تقوايي از آنها تقدير كرد.
تقوايي با ابراز خوشحالي از حضور در ميان همكارانش گفت: اينكه بازيگراني خوب يا بد زندگي مي‌كنند، اين‌ موارد را شايسته اين مجالس نمي‌دانم و بازيگري حرفه‌اي است كه اين‌ آدم‌ها براي آينده‌شان انتخاب كرده‌اند.
وي ادامه داد: چگونه است كه عده‌اي از زبان بازيگران ما حرف‌هايي مي‌زنند و آن‌ها را مستحق كمك مي‌دانند. اين كمك پول‌دادن نيست بلكه تقاضاي آن‌ها اين است كه اسباب كارشان فراهم باشد و در اين صورت مثل همه‌جاي دنيا زندگي خوبي خواهند داشت.
اين كارگردان با اشاره به داريوش ارجمند و سعيد پورصميمي و با بيان اين‌كه اين افراد آن‌قدر به سراغ سينما نيامدند تا اين‌كه روزي برگزيده شدند.



در سومين بخش اهداء جوايز از حميده خيرآبادي و مهري وداديان به‌عنوان "هميشه مادران سينماي ايران" تقدير شد.



حميده‌خيرآبادي گفت: خدا را شكر مي‌كنم كه باز هم شما را مي‌بينم.


تهمينه ميلاني كه براي اهداء جوايز اين بخش به روي سن حاضر شده بود حضور در كنار اين هنرمندان پيشكسوت را افتخار بزرگي دانست و گفت: الآن اگر به جواني كمك مي‌كنم، مديون تجربياتي است كه از همكاري با اين عزيزان به دست آورده‌ام.


محمود دولت‌آبادي براي تقدير از جمشيد هاشم‌پور و فرامرز قريبيان به روي صحنه دعوت شد و گفت: من بازيگران را دوست مي‌دارم. زيرا شادي را دوست دارم و شادي را دوست دارم زيرا اندوه را مي‌شناسم.


پرويز پرستويي به روي صحنه آمد تا كارت ويژه‌ي عضويت انجمن بازيگران را به ايلوش خوشابه، ابراهيم‌ آبادي، اصغر بيچاره و مرتضي احمدي اهداء كند.



هما روستا هم اظهار داشت: هميشه آرزو داشتم در فيلمي از ناصر تقوايي بازي كنم، اما ايشان هيچ‌وقت به من نقش نداد. اما حالا به من جايزه داد كه باز براي من ارزشمند است

و اما در حاشیه مراسم :


* اين جشن با بيش از يك ساعت تأخير آغاز شد و اجراي آن را صدرالدين شجره برعهده داشت.
* در سالن برنامه افرادي با لباس يكدست مشكي ديده مي‌شدند كه وظيفه حفظ نظم مراسم را برعهده داشتند كه حضورشان مقابل سن و ترددشان خود باعث بي‌نظمي مي‌شد.
* مرتضي احمدي در اعتراض به مسأله‌اي كه عنوان نشد. براي دريافت جايزه‌اش به روي صحنه نرفت اما با اصرار جمشيد مشايخي به روي سن رفت. اما لوحش را روي سن باقي گذاشت و اما از سوي مجري اعلام شد كه ايشان جايزه را پذيرفتند اما گفته‌اند با خود نمي‌برم.
در بخشي از مراسم شجره با قرائت متني از اكبر رادي ياد اين هنرمند فقيد را زنده نگاه داشت.
* افرادي كه براي اهداء جوايز به روي سن مي‌آمدند، پس از پخش كليپ تصاوير تقديرشوندگان متوجه مي‌شدند كه بايد از چه كسي تقدير كنند.
*داود رشيدي در دو بخش از حاميان مالي اين جشن تشكر كرد و لوح تقديري را به اسپانسر جشن دوره گذشته اهداء كرد كه مرضيه برومند به نمايندگي آن را دريافت كرد.
*حميد حامي در دو بخش به اجراي موسيقي پرداخت.
* مهري وداديان بعد از حضورش روي صحنه نمايش تك نفره‌اي را اجرا كرد.
*جمشيد گرگين دبير اولين جشن بازيگران سينماي ايران از غايبان اين جشن بود.
* در بخش دوم اجراي موسيقي جمعي از حاضران مشغول ترك مراسم بودند كه مجري با بيان اين‌كه هنوز بخش ويژه‌اي باقي مانده است درخواست كرد تا جمعيت در سالن حضور داشته باشند و از ناصر تقوايي دعوت كرد به روي سن حاضر شود.
*عليرضا دبير عضور شوراي شهر تهران و مجيد رجبي معمار مدير شبكه تهران تنها مقامات حاضر در مراسم بودند.
*علي دهكردي وظيفه برنامه‌ريزي جشن را برعهده داشت و مريلا زارعي و افسانه چهره‌آزاد هماهنگي حضور حاضران بر روي صحنه را انجام مي‌دادند.
*چهره‌هاي زيادي در اين مراسم حضور داشتند كه از ميان آن‌ها مي‌توان به حميد فرخ‌نژاد، رويا تيموريان، جمشيد لايق، مسعود رايگان، رضا كرم رضايي، توران مهرزان، سعدي افشار، جمشيد مشايخي، اصغر همت، مهناز افشار، شهلا رياحي، فريده سپاه منصور، دانيال حكيمي، حسن پورشيرازي، داريوش اسدزاده، و ... اشاره كرد.
*اين مراسم نزديك سه ساعت طول كشيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر