۱۳۸۶ دی ۲۰, پنجشنبه

آخرين آمار دولتی مبتلايان به ويروس ایدز

آخرين آمار دولتی مبتلايان به ويروس ایدز

خبرگزاری ایسنا: شمار مبتلايان به ويروس HIV (ايدز) در ایران تا اول دي ماه سال 86 به شانزده هزار و 679 نفر رسيد كه از اين تعداد، هزار و 269 نفر وارد مرحله ايدز شده‌اند.

اين در حالي است كه بر پايه آخرين آمار وزارت بهداشت، تا سه ماه پيش از اين، تعداد مبتلايان، شانزده هزار و نود نفر برآورد شده بود.

هم‌اكنون از كل 16 هزار و 679 مبتلا، 94 درصد را مردان و 6 درصد را زنان تشكيل مي‌دهند.

همچنين اعتياد تزريقي با آلوده كردن يازده هزار و 257 نفر، يعني 5/67 درصد كل افراد مبتلا، همچنان نخستين عامل ابتلاي افراد به ويروس HIV عنوان شده‌ و عامل ابتلاي 9/22 درصد افراد مبتلا نيز نامشخص است. در حالي كه 6/7 و 5/1 درصد نيز به ترتيب از راه آميزشي و خون و فرآورده‌هاي خوني به ويروس ايدز، مبتلا شده‌اند و از سوي ديگر ابتلاي 6/0 درصد موارد نيز از راه انتقال مادر به كودك بوده است.

بنا بر اين آمار، انتقال ويروس از راه اعتياد تزريقي، بيشتر از همه، در ميان افراد 25 تا 34 سال و كمتر در ميان افراد 65 سال به بالا بوده است.

به گزارش ايسنا تاكنون، 2 هزار و 382 نفر بر اثر ابتلا به اين بيماري، جان خود را از دست داده‌اند كه از اين تعداد، 91 نفر را زنان و 2 هزار و 291 نفر را مردان تشكيل مي‌دهند.

گفتني است وزارت بهداشت جمهوری اسلامی هر سه ماه يك بار، آخرين آمار مربوط به موارد مبتلا به ويروس ايدز را كه در سراسر كشور شناسايي شده‌ است، اعلام مي‌كند، اما اين آمار موارد ناقل شناسايي نشده را شامل نمي‌شود.

کارشناسان شمار مبتلایان به بیماری ایدز را در ایران بیش از یکصدهزار نفر اعلام کرده و می گویند ابتلا به این بیماری به دلیل بی توجهی و بی اعتنايی رژیم به این معضل حاد اجتماعی در حال گسترش است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر