۱۳۸۶ دی ۱۷, دوشنبه

احمدی‏نژاد: دولت قصد دارد بخشی از درآمد نفت را به مردم بدهد

خبرگزاری ایرنا: "محمود احمدي نژاد" در سخنان خود در مجلس با اشاره به اينكه دولت قصد دارد بخشي از درآمد نفت را تحويل خود مردم بدهد، به لايحه دولت در اين زمينه پرداخت و از مجلس خواست كه در اين زمينه به كمك دولت برخيزند.

احمدي نژاد با اشاره به درپيش بودن شب عيد و نوروز و فشارهايي كه بر مردم وارد مي‌شود، از نمايندگان خواست كه هرچه سريعتر اين موضوع را در دستور كار خود قرار دهند.

رييس جمهوري با اشاره به بالا رفتن قيمت نفت در بازارهاي جهاني افزود: در مقابل قيمت نفت، ارزش دلار كاهش يافته است. قيمت‌ها عمومي در سطح دنيا بالا رفته است و اين به طور طبيعي دو مطلب را به وجود مي‌آورد اول اينكه بر قيمت‌هاي داخل اثر مي‌گذارد دوم اينكه يك توقعي در جامعه دامن مي‌زند كه حالا كه قيمت نفت بالا رفته است اثرش در زندگي مردم چيست.

احمدي نژاد با بيان اينكه بعضي‌ها استفاده از درآمد نفت را به عنوان يك كفر مطلق و يك گناه نابخشودني معرفي مي‌كنند، اين سوال را مطرح كرد كه تاثير بالا رفتن قيمت نفت در زندگي مردم بايد چگونه باشد.

رييس جمهوري با اشاره به اينكه دولت قصد دارد بخشي از درآمد نفت را تحويل خود مردم بدهد، به لايحه دولت در اين زمينه پرداخت و از مجلس خواست كه دولت را در اين زمينه ياري كند.

رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص لايحه بودجه خاطرنشان كه بودجه عمراني ‪ ۳۰‬درصد رشد داشته است.

احمدي نژاد بااشاره به افزايش سهم اعتبارات استاني اظهار داشت: پنج هزار ميليارد تومان اعتبارات استاني مستقيم و چهار هزار ميليارد تومان از اعتبارات ملي كه استاني شده است يعني بيش از ‪ ۹‬هزار ميليارد تومان بودجه عمراني براي استان‌ها اختصاص يافته است.

احمدي نژاد به شاخص‌هاي ديگري از بودجه سال ‪ ۸۷‬اشاره كرد و گفت: سهم مصارف دولت به توليد ناخالص داخلي از ‪ ۲۸/۵‬درصد سال ‪ ۸۶‬به ‪ ۲۴/۹‬درصد سال ‪ ۸۷‬كاهش پيدا كرده است.

رييس جمهوي با بيان اينكه سهم درآمدهاي مالياتي در بودجه سال آينده افزايش يافته است، گفت: سهم درآمدهاي عمومي يعني غيرنفتي در هزينه‌هاي مصرفي و جاري دولت از ‪ ۶۲/۲‬امسال به ‪ ۸۱/۲‬درصد در سال بعد افزايش پيدا كرده است.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد كه سهم هزينه جاري در كل مصارف دولت از ‪۶۴/۷‬ درصد به ‪ ۴۵/۱‬درصد كاهش پيدا كرده‌است .

رييس جمهوري همچنين از افزايش چشمگير اعتبارات فرهنگي در بودجه سال آينده خبر داد و گفت كه تملك دارايي‌هاي فرهنگي ‪ ۱۲۷‬درصد رشد داشت است.

احمدي نژاد با بيان اينكه براي اولين بار براي ساخت حوزه‌ها و مدارس علميه رقم قابل توجهي اختصاص داده شده است ، اظهار داشت: براي مصلي‌ها ‪۳۰‬ ميليارد تومان و مساجد ‪ ۶۰‬ميليارد تومان، اختصاص يافته است.

وي ادامه داد: براي بازنشستگي پيش از موعد كه مجلس محترم لايحه‌اش را تصويب كرد اعتبار پيش بيني شد و اختيارات استان‌ها افزايش پيدا كرد.

احمدي نژاد همچنين اعلام كرد كه براي جلوگيري از پژوهش‌هاي تكراري ، اعتبارات پژوهشي همه دستگاه‌ها، زير نظر معاونت پژوهشي رييس جمهوري قرار گرفته است.

وي ضمن تاكيد بر توجه ويژه به بخش تعاون تصريح كرد: بيش از ‪۱۲۰۰‬ ميليارد تومان از فروش بنگاه‌هاي اقتصادي براي تقويت بخش تعاون در نظر گرفته شده است.

احمدي نژاد با يادآوري اينكه بودجه‌ي سال گذشته بيش از ‪ ۲۴۰۰‬صفحه بود خاطرنشان كرد كه بودجه سال آينده‌در ‪ ۶۰۰‬صفحه تهيه شده است.

رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز تاسف از اينكه عده‌اي در جامعه با هر تصميم دولت مخالفت مي‌كنند، گفت: من در اين دو سال و چند ماهي كه در خدمت ملت بودم حتي يك مورد مثبت را از اين آقايان نديدم. يا شاهد نبودم كه اين افراد بگويند بارك الله، مجلس چه تصمصم خوبي گرفت و يا دولت هم چه تصميم خوبي گرفت.

احمدي نژاد افزود: حالا اين هم پيشكش ، حتي نديدم كه آنها خبرهاي دولت را بدون اظهار نظر منفي نقل كنند.

رييس جمهوري تصريح كرد: ما متعهد به مردم هستيم و بايد در كنار مردم باشيم و به نيازهاي آنها پاسخ دهيم و با اين حرفها، متوقف نمي‌شويم.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره لايحه بودجه گفت: ما در دولت با همكارانمان قرار گذاشته‌ايم كه هيچ‌كس حق ندارد با رفتن به مجلس در جهت افزايش بودجه دستگاه خود تلاش كند.

وي افزود: آقاي دكتر حداد دستور دهد، اگر از همكاران من براي بررسي لايحه بودجه به مجلس مراجعه كردند، اصلا اجازه ندهيد آنها وارد كمسيون‌ها شوند.

احمدي نژاد "لابي كردن" در اين زمينه را معادل "زيرآبي" رفتن دانست و بر ضرورت پرهيز از اين امر تاكيد كرد.

رييس جمهوري در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه دولت تابع تصميم مجلس است ، گفت: از همه كساني كه دلسوزانه مي‌نشينند، كنكاش و بررسي مي‌كنند تا قانون بودجه، بهترين و كارامدترين باشد، به ويژه برادر عزيزم دكتر حداد عادل تشكر مي‌كنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر