۱۳۸۶ دی ۲۰, پنجشنبه

مرگ کودک 8 ساله بر اثر اعتياد و مصرف كراک

مرگ کودک 8 ساله بر اثر اعتياد و مصرف كراک

سایت حوادث: كارشناسان پزشكى قانونى، با درخواست بازپرس شعبه هفتم دادسراى شهر رى، راز مرگ مرموز دختر هشت ساله را فاش مى كنند. اين در حالى است كه والدين دختر خردسال در نخستين بازجويى ها مدعى شدند: دخترشان معتاد بوده و آخرين بار پس از مصرف كراك جان سپرده است. به گزارش خبرنگار ما، صبح جمعه يكم دى، خبر مرگ مشكوك دخترى به نام زهرا از طريق كاركنان يكى از بيمارستان هاى جنوب تهران به پليس ۱۱۰ اعلام شد.

مأموران پايگاه نهم پليس آگاهى پس از حضور در بيمارستان به بازديد جسد دختر بچه پرداختند. روى بدن او هيچ آثار ضرب و شتم و يا شكستگى وجود نداشت. پزشك كشيك بيمارستان نيز در اين باره گفت: دختر خردسال دقايقى قبل از مرگش در حالى كه بيهوش بود توسط پدرش به بيمارستان منتقل شد اما قبل از هرگونه اقدام پزشكى او جان سپرد.

پزشك كشيك ادامه داد: براساس نخستين معاينات و گفته هاى پدرش احتمال مى دهيم كه دختر بچه بر اثر موادمخدر جان باخته است.

پدر زهرا نيز در بازجويى هاى پليسى گفت:شب وقتى از محل كارم به خانه بازگشتم زهرا را در حال مصرف «كراك» ديدم. با عصبانيت مواد را از دستش گرفتم. بعد مشغول خوردن ميوه و شام شديم. او تا نيمه هاى شب همراه ما تلويزيون نگاه كرد و خوابيد.صبح وقتى او را براى خوردن صبحانه صدا كردم، بيدار نشد. بنابراين بلافاصله دخترم را به بيمارستان رساندم. از سوى ديگر با دستور دانشور بازپرس كشيك ويژه قتل دادسراى شهررى - جسد دختر بچه براى كالبدشكافى و تعيين علت اصلى مرگ به پزشكى قانونى منتقل شد. والدين زهرا كوچولو نيز براى پاره اى تحقيقات به شعبه هفت بازپرسى دادسراى شهر رى احضار شدند.

مادر زهرا در حالى كه از علت مرگ دخترش اظهار بى اطلاعى مى كرد، گفت: چندى قبل مادرم به دليل بيمارى در يكى از بيمارستان هاى شمالى كشور بسترى شد. من هم براى مراقبت از او به ديدنش رفتم. صبح روز جمعه شوهرم در حالى كه هراسان بود، تلفنى با من تماس گرفت و گفت: زهرا فوت كرده. سراسيمه خود را به تهران رساندم وقتى علت را پرسيدم او ماجراى مصرف كراك از سوى دخترمان را تعريف كرد.

اين زن اظهار داشت: البته زهرا معتاد بود و چند ماهى از اعتيادش گذشته بود كه از موضوع مطلع شديم. چون او هميشه در خرابه هاى اطراف خانه مواد مصرف مى كرد. تا اين كه يك روز يكى از همسايه ها او را در حال مصرف كراك ديد و بلافاصله مرا باخبر كرد. بعد هم من در خانه او را ترك دادم. حتى براى آنكه تنبيه شود، امسال نگذاشتيم به مدرسه برود. هر چند دخترم باهوش و از شاگردهاى زرنگ مدرسه بود. او هميشه با شيرين زبانى هايش محبوب همه دوستان و آشنايان بود. به همين خاطر اطرافيان هميشه مقدارى پول به او مى دادند. بنابراين احساس مى كنم دخترم با همين پول ها براى خود مواد تهيه مى كرد.

پدر زهرا كه خود نيز معتاد به كراك و در حال ترك است، درباره شب حادثه گفت: وقتى به خانه آمدم دخترم در حال مصرف كراك بود، بلافاصله مواد را از او گرفتم. اما او گفت: بابا حالا كه مامان در خانه نيست بيا با هم مواد مصرف كنيم اما من او را دعوا كردم و آن شب زهرا حالش خوب بود. اما فكر مى كنم، چون بعد از مدتى، دوباره مواد مصرف كرده بود سنگ كوب كرده است.

بازپرس دانشور، پس از شنيدن اظهارات زن و مرد جوان دستور داد تا گروهى از كارآگاهان پليس آگاهى تهران به طور ويژه به اين پرونده رسيدگى كنند. تا علت اصلى مرگ اين دختر و عاملان وقوع اين حادثه دلخراش شناسايى شوند.

بازپرس جنايى همچنين با هشدار به خانواده ها گفت: به دليل آنكه پدر اين دختر معتاد بوده است، احتمال مى رود كه او روش استعمال مواد مخدر را از پدرش ياد گرفته باشد و پس از برداشتن مقدارى از مواد پدرش اقدام به مصرف كرده باشد. هم اكنون اين زن و مرد تا زمان رفع ابهام ها و كشف علت اصلى مرگ تحت نظر قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر